Vi samarbejder både lokalt og med andre instanser i kommunen

Mælkebøtten har en særlig samarbejdsaftale med Vodskov skole

Mælkebøtten samarbejder med Vodskov Skole om div. besøg i barnets sidste børnehaveår. Det gør vi for at styrke børnenes kendskab til skolen og de nye klassekammerater og for at være med til at skabe en bedre og mere sammenhængende overgang fra Mælkebøtten til skolen.

Mælkebøtten skaber sammenhæng i læringsmiljøet ved bl.a. at benytte samme førskolemateriale, for at skabe genkendelighed. Som særlige overgangsmarkører benytter vi sange og bøger, som børnene så igen møder på skolen. Desuden besøger vi hinanden, - vi kommer på skolen og de kommer efterfølgende her efter sommerferien.

Mælkebøtten samarbejder med dagplejen

Når vi modtager børn fra dagplejen er der overleveringssamtale og et eller flere besøg af dagplejemoren.

Samt et genbesøg når barnet er startet her hos os. Dette er med til at sikre en god og naturlig overgang fra den lille gruppe i dagplejen, - til hverdagen i vores institution.

Mælkebøttens øvrige samarbejdspartnere

Vi holder meget af ture i lokalområdet og nyder at besøge Gartneriet, Biblioteket og det lokale foreningsliv (eksempelvis fodboldklubben og foreninger i Hallen)

Desuden samarbejder vi med Aalborg Kommunes talepædagog, Tværfagligt team, PPR, Familiegruppen og Aalborg Kommunes Ergo- og fysioterapeuter.