Forældresamarbejdet i Mælkebøtten er højt prioriteret

I praksis fungerer vores forældresamarbejde som følger

• Forældre er altid velkomne til at komme og bede om en samtale, hvis der opstår et behov. Ligesom vi selvfølgelig kontakter jer ved behov.
  • Vi holder dialogmøder med forældre, hvis der opstår behov i forbindelse med vores arbejde med tidlig opsporing.
  • Vi dokumenterer læringen i små og store aktiviteter eller i dagligdags opgaver. Denne dokumentation er synlig på diverse tavler. Denne dokumentation er til glæde for både børn og forældre.
  • Vi laver plan for kommende uge, som er synlig på Aula. Desuden skriver vi ofte om dagens program, så forældre kan spørge nysgerrigt ind til barnets dag derhjemme.
  • Vi inddrager desuden forældre i forbindelse med for eksempel kreative processer, hvor vi beder om hjælp til evt. at indsamle diverse genbrugsmaterialer.
  • Vi inddrager og drager nytte af forældres forskellige erfaringer eller muligheder i forbindelse med vores arbejde med diverse temaer om f.eks. natur, forskellige kulturer og andet. Måske Kan forældre bedrage med effekter eller informationer, som vi kan gøre brug af i det pædagogiske arbejde.
  • Fødselsdag for barnet, kan enten fejres her i institutionen, hvor I medbringer noget. Vi besøger også gerne jer derhjemme.
  • Fællesspisning på stuerne afholdes cirka 3 gange om året. Første gang efter sommerferien er det personalet på stuen som arrangerer fællesspisningen. De andre gange er det 2-3 forældre, som melder sig til at arrangere det.